środa, 5 września 2012

SERYJNI MORDERCY

Zakupiłam, ponieważ interesuje mnie zawiłość ludzkiej psychiki i motywy jakie kierują mordercą podczas dokonywania zbrodni. To wszystko za sprawą książki "Nie jestem seryjnym mordercą" Dana Wellsa.
Według recenzji "Seryjni mordercy" Jarosława Stukana to solidne kompendium, zawierające dokładną i fachową charakterystykę, zarówno morderców, jak i ich ofiar. Jest to kronika zawierająca plejadę seryjnych zabójców z całego świata, ujawniająca najmoroczniejsze zakamarki ludzkiej psychiki. Autor nie wyjaśnia, skąd się biorą seryjni mordercy, ponieważ odpowiedź na to pytanie jest niewątpliwie najtrudniejsza i wymaga wielu lat pracy oraz kontaktu ze sprawcami. Na podstawie zebranego materiału przedstawił sylwetkę typowego, seryjnego mordercy oraz niektóre różnice występujące między sprawcami. Życiorysy sprawców rzucają światło na ogół ich poczynań i warunkują wybory jakich dokonują - to według autora jest najważniejsze w tropieniu seryjnych morderców. Książkę tą ocenia się, jako zdecydowanie jedną z najlepszych poświęconych seryjnym mordercom. 
Po przeczytaniu mam nadzieję choć trochę zrozumieć sposób ich myślenia oraz motywy postępowania.

Ps. Ktoś zapytał mnie kiedyś, po co myśleć, o czymś złym skoro nas nie dotyczy?
Wy też tak uważacie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz